Pinterest - Valentijns desserts en snacks / tips en tricks


Hey allemaal!

Zoals jullie weten krijgen jullie (bijna) elke dinsdag en vrijdag een recept, een how to, een wat is of een review te zien. Vanaf vandaag komt donderdag er ook bij. Op donderdag gaan we het een beetje anders doen. 
Elke eerste en derde donderdag van de maand trek ik naar Pinterest en zoek daar een willekeurig thema op. Ik zoek mijn favoriete recepten en deel deze dan met jullie.

Ik zit zelf heel vaak op Pinterest om ideeën op te doen en zie daar dus ook vaak geweldige dingen. Ik kan niet alles maken wat ik zie, maar ik wil deze toffe ideeën toch met jullie delen. 

Hopelijk vinden jullie het wat en kunnen jullie toch wat toffe ideeën opdoen.
Als je een thema hebt waarvan je vind dat ik het eens moet opzoeken en delen op donderdag, laat het dan zeker weten in de reacties.

Vergeet ook zeker niet de blog te volgen op Pinterest - Bake it like it's hot


Omdat het binnenkort Valentijn is vond ik het een goed idee om hier mee te beginnen. 
Het verbaasde me hoeveel toffe dingen die je kan maken met Valentijn. De ene zijn al moeilijker dan de andere, maar het is het gebaar dat telt, niet?


Hoe leuk is deze suikerhart taart wel niet? 
De cake die voor deze taart is gebruikt is een aardbeien cake, de frosting is een roomkaas frosting. Indien je deze combinatie maar niets vind kan je bv een chocolade of vanille cake gebruiken. Misschien met Nutella botercreme
Het originele recept kan je vinden op Gimme Some Oven


Op Pinterest stond dat deze roosje van de website Cake Appreciation Society kwamen. Maar eens op de site vond ik de post niet terug. Eigenlijk zijn dit gewoon standaard cake pops. Voor de cake pop zelf kan je eender welke cake gebruiken, zelfs een gekochte uit de winkel. Je kruimelt die helemaal op en voegt er botercrème naar keuze toe. Rol er balletjes van en leg ze even in de koelkast zodat ze hard kunnen worden. Bereid de rode chocolade voor. Je kan gekleurde candy melt kopen of witte chocolade kleuren met chocolade kleurstof. Dip de uiteinde van de lollypop stick in de chocolade en steek in de cake pop. Laat dit hard worden. Dip dan de hele cake pop in de chocolade zodat alles bedekt is en tik op je hand of het stokje zodat de overschot aan chocolade van de cake pop valt. Steek alle cake pops in een cake pop houder of zoals ik gebruik, wat piepschuim bedekt in plastic folie. Zorg er gewoon voor dat ze recht op kunnen hard worden. Doe het overschot aan chocolade in een kleine spuitzak of ziplock zakje, knip er een klein gaatje uit en draai/swirl over de top van de cake pop. Laat hard worden. Je kan zoals op de foto het stokje versieren met crêpe papier.


Deze Red velvet cake ball truffels worden eigenlijk gemaakt net zoals de cake pops van hierboven. Enkel niet op een stokje.
Het originele recept komt van Brunch Time Baker. Daar word er gebruik gemaakt van een red velvet cake mix, indien je zelf je red velvet wilt maken kan je altijd mijn recept Red velvet cupcakes gebruik en gewoon in een cake vorm bakken. 


Misschien niet meteen echt een Valentijns dessertjes, maar ze zijn van chocolade en zien er echt super lekker uit?! Chocolade cakejes, gevuld met marshmallow vulling omhuld in een dun jasje van chocolade. Als jij deze ding dongs wilt maken, neem dan een kijkje op de originele blog A Cozy Kitchen


Maak de naam van je geliefde of 'schrijf' deze een boodschap met de super coole scrabble koekjes. Deze koekjes zijn zo universeel. Je kan ze maken voor Valentijn of verjaardagen. Ze ze op een cake of cupcakes. Je kan super veel doen met deze koekjes en ze zijn echt schattig! Het originele recept komt van Bake at 350


Zoals jullie misschien weten ben ik echt een cheescake fan. Elke gelegenheid is goed voor een cheesecake. Maar deze cheesecake heb ik zelf nog nooit gemaakt, maar hij klinkt verdomd lekker! Deze witte chocolade frambozen cheesecake kan je terug vinden op de website van Cooking Classy.
Probeer ook zeker eens mijn No bake cheesecake met mascarpone en yoghurt of mijn mini cheesecakes met roomkaas.


Ik zeg eerlijk dat ik nog nooit panna cotta heb gemaakt, maar nu ik dit recept zie snap ik niet waarom. Het ziet er niet al te moeilijk uit, het ziet er vooral lekker uit. Het recept voor deze aardbeien en frambozen panna cotta vind je op My Kitchen Snippets


Ik heb het gevoel dat deze schattige mannetjes mij achtervolgen. Overal op Pinterest kwam ik ze tegen, ik moest ze dus wel met jullie delen. Hoe je deze mannetjes kan maken staat stap voor stap uitgelegd op The Cake Blog


We hebben al een cake, cake pops, koekjes en een cheesecake. Tijd voor een brownie. Turning the clock back heeft een hele lekkere brownie gemaakt gevuld met frambozen-roomkaas crème. Indien je niet veel tijd hebt kan je gewoon een schaal al gemaakte brownie kopen in plaats van deze te maken.


Een krokant korstje van deeg met een vulling van ricotta en kersen. Je kan de kersen ook vervangen met aardbeien of frambozen. Het originele recept vind je op Cake Student


Het is Valentijn voor iedereen, jong en oud. Verwen en verras de kleinste met deze super leuke piñata cake. Op de website Hungry Happenings word heel simpel en duidelijk uitgelegd hoe je deze cake kunt maken 


Voor Kerstmis een gingerbread house, waarom voor Valentijn dan geen Valentines house? Je kan net zoals bij een gingerbread house het huisje maken en het de kids laten decoreren. Zo worden de kleinste toch betrokken op deze speciale dag. Hoe je het huisje maakt kan je vinden op The NY Melrose Family


In plaats van cake pops kan je nu ook meringue pops maken. Op de website van Make Fabulous cakes kan je een video terug vinden hoe je deze meringue pops kunt maken.


Ik moest dit gewoon delen, dit is zo'n creatief idee. Ik lust zelf geen sushi maar van deze zou ik zeker  smullen. Een opgerolde cake met crème vulling en een dip van aardbeien. Het recept vind je op Take A Megabite

Tips & Tricks



Geen hartvormige cupcakes/muffin vorm? Dankzij Sugar Swings kan je nog steeds hartvormige cupcakes maken zonder een nieuwe vorm te moeten kopen. Leg tussen je vorm en het cupcake papiertje een knikker en je cupcakes worden hartvormig gebakken!


Fondue voor twee! Vul gewoon een cupcake/muffin vorm met fruit en vul een gaatje met gesmolten chocolade. Perfect om dicht bij elkaar, samen te genieten.
Pinterest linkte deze foto naar Inspired Edibles maar daar vond ik het niet meer terug.


Dit is mijn favoriete tip. Ik weet als geen andere dat je bij het bakken 100 verschillende vormen en maten van bakpannen nodig hebt. Maar dankzij deze tip van Better Recipes kan je gewoon een vierkanten en ronde vorm gebruiken voor een hartvormige taart te maken. Super simpel, zorg er wel alleen voor dat de diameter van de ronde vorm overeenkomt met de lengte van de vierkant. Anders zullen de vormen niet schoon op elkaar liggen.

disclaimer: alle foto's die je in deze post ziet zijn niet van mij. De foto's behoren aan de websites die eronder vermeld staan. 

Reacties