Oreo mug cake


Ik wou dit recept al een tijdje proberen, maar ik vond er nooit het juiste moment voor. Maar nu, sinds ik deze week tot 'de week van de oreo' heb benoemt vond ik het toch het perfecte moment. 
Zoals ik eerder al zei ben ik echt zot van oreo's, ik zou ze overal in kunnen verwerken, dus waarom geen mug cake? 
En laat ik je wat vertellen, deze mug cake is echt heeeeerlijk. Nog een toefje slagroom en het zou perfect zijn. 


De ingrediënten:

voor 1 persoon

  • 3 lepels melk
  • 30 gram witte chocolade chips
  • 4 lepels (30 gram) bloem
  • 1/4 thl bakpoeder
  • 1/2 lepel plantaardige olie
  • 2 oreo koekjes

De bereiding:


- verkruimel de oreo's. dit kan je met de hand doen of in een food processor. ik heb de koekjes in een kommetje gedaan en ze verbrijzeld met een vleeshamer
- in je kop meng de melk met de witte chocolade
- verwarm deze voor 40 seconde in de microgolf en meng tot de chocolade gesmolten is
- voeg nu de bloem, bakpoeder en olie toe. meng goed zodat je geen klontertjes hebt, ik gebruik hier altijd een vork voor
- giet er de oreo stukjes bij en meng nog eens goed door
- zet in de microgolf voor 60 - 75 seconde
- laat afkoelen voor je het eet, geloof me dit is erg warm
 indien gewenst kan je er nog een toefje slagroom bij doen.
Smakelijk!




Reacties