Chocolade chip kokosnoot muffins


Het is al weer even geleden dat ik nog eens met kokosnoot heb gewerkt. Kokosnoot is echt een van mijn favoriete ingrediënten. Niet omwille van de smaak, maar omwille van de geur. Ik zou heel de dag lang kokosnoot muffins kunnen bakken gewoon voor de geur. 

Ik zat vandaag zonder vanille extract dus heb voor deze muffins amandel extract gebruikt. Ik ben geen fan van amandel omdat ik het altijd te overheersend vind. Daarom heb ik ook bij de ingrediënten 1/4-1/2 thl gezet zodat je zelf de sterkte van de amandel kunt bepalen. 

Bij mij zijn deze muffins zijn eigenlijk al bijna mini cakejes in plaats van muffins. geworden. Als jij deze maakt laat dan zeker weten hoe ze eruit zagen.


De ingrediënten:

maakt 10 muffins

  • 155 gram bloem
  • 1 1/2 thl bakpoeder
  • snuifje zout
  • 65 gram suiker
  • 45 gram kokosnoot + 20 gram kokosnoot voor garnering
  • 85 gram chocolade chips
  • 115 gram boter, gesmolten
  • 240 ml melk
  • 1 ei
  • 1/2 thl vanille of 1/4 -1/2 thl amandel extract

De bereiding:


- verwarm de oven op 190°C
- in een kom meng de bloem, bakpoeder, zout, suiker, kokosnoot en chocolade chips


- in een kom meng de melk, het ei en de extract
- doe de gesmolten boter in een grote mengkom
- giet er al roerend de melk-mix bij


- voeg nu de droge ingrediënten bij de vochtige ingrediënten, blijf constant roeren, dit kan je gewoon met een garde doen
- vet je muffin vormen in
- verdeel het beslag over de muffin vorm
- strooi de overige 20 gram kokosnoot over het beslag in de vormen


- bak 35 minuten op 190°C
- haal uit de oven en laat volledig afkoelen

Smakelijk!

Reacties