Halloween piñata koekjes


koekjes, smarties en icings.. Heerlijke combinatie. Ik heb echt gesmuld van deze koekjes. Ja, ik.. Ik denk dat ik bijna alle koekjes alleen heb opgegeten. Je kan deze koekjes voor eender welke gelegenheid maken door gewoon het deeg te kleuren in de gepaste kleur. Het is wel een werkje maar het is het zeker waard.


Wat heb je nodig:

maakt ongeveer 17-20 piñata koekjes, afhankelijk van hoe groot je ze maakt

  • 1 recept sugar cookies
  • Royal icing: 1 eiwit + 150 gr poedersuiker samen opgeklopt tot een dikke pasta, indien te dik een beetje water toevoegen
  • Mini smarties
  • Uitstekers en kleurstof

Hoe maak je ze:


- maak de sugar cookie deeg zoals in het recept staat
- verdeel het deeg in het aantal vormen die je wilt maken
- kleur elk deel deeg in de kleur die bij de vorm past
- rol het deeg uit (niet te dun) en snij de koekjes uit. Je hebt drie koekjes nodig per piñata koekje
- leg de koekjes op de bakplaat en snij uit een van de drie koekjes het middelste o het breedste deel uit, hier komen de smarties
















- bak 18 min op 200°C
- laat alle koekjes volledig afkoelen op een koelrek
- verdeel de koekjes per drie die het best op elkaar passen
- besmeer/spuit het onderste koekje aan de randen met royal icing. Ik was nogal hevig met de icing, wat minder dan ik het gebruikt is beter
- leg er het middelste koekjes op en druk goed aan
- vul het gaatje met smarties
- besmeer/spuit de randen met royal icing
- leg er het bovenste koekje op een druk goed aan
- leg opzij zodat de icing hard kan worden 


- indien gewenst kan je de buitkant versieren met royal icing naargelang de vorm van het koekje
- als de icing hard is geworden staat er niet meer in de weg om er gewoon in te vliegen en te smullen


Smakelijk en Happy Halloween!

Reacties