Halloween cupcakes


Ik ben het met mezelf nog niet eens of ik Halloween leuk vind of niet. Het idee er achter vind ik wel leuk, het verkleden en het bang maken van mensen. Tot ik eens naar Walibi ben geweest met Halloween, nooit meer. Ik verschoot me een ongeluk bij alles tot een week later. Ik ben meer een Kerstmis persoon, rust en vrede. Wel ben ik het eens dat Halloween cupcakes de leukste cupcakes zijn om te maken, je kan er echt van alles meedoen. 


Dit jaar deel ik vier van mijn favoriete cupcakes die ik ooit al heb gemaakt voor Halloween. Laten we beginnen met de makkelijkste.

De vampier beet 



Wat heb je nodig: 

  • Vanille cupcakes
  • verdikt kersen/aardbei sap, zoals bij Kersenvulling maar niet zo dik, maar toch weer dik zodat het stevig blijft zitten in de botercrème
  • Kokosnoot botercrème
  • Spuitzak met ronde spuitmond 
  • Spuitzak met een kleinere ronde spuitmond

Hoe maak je ze:


- maak de cupcakes en laat ze afkoelen
- maak de verdikte kersen/aardbei sap
- maak de botercrème
- vul een van de spuitzakken met spuitmond met de botercrème en de andere met de kleinere spuitmond met het verdikt sap
- bespuit de cupcakes met botercrème, zorg ervoor dat er aan een kant een verhoging is














- neem de spuitzak met het sap en steek de spuitmond in de verhoogde botercrème
- spuit tot dat er sap uit de botercrème komt en er wat uitloopt
- zet in de koelkast zodat de botercrème hard kan worden


Ik heb in plaats van het sap iets gebruikt dat Kisiel heet, ik heb het gekocht in de Poolse winkel. Het is een soort pudding-gelatine, het ligt er tussen. Zeer lekker. Om dit in de botercrème te spuiten heb ik een propere spuit gebruikt dit ik er later gevuld als decoratie er heb bij gelegd.



Mummy


Wat heb je nodig:


Hoe maak ja ze:


- maak de cupcakes en laat afkoelen
- rol de fondant dun uit en snij er stroken van van ongeveer 0.5-1 cm dik
- maak de botercrème
- besmeer de cupcakes met een laagje botercrème
- leg er op oog hoogte twee m&ms op, druk ze goed aan
- leg nu de stroken fondant over de cupcake. druk het in de botercrème waar het het raakt en maak de fondant nat waar ze over elkaar lappen
- ga met een mes rond de zijkant van de cupcake en snij te lange stukken fondant af zodat alle stroken even lang zijn
















- zet in de koelkast zodat de botercrème hard kan worden


Pompoenveld


Wat heb je nodig:



Hoe maak je ze:


- maak de cupcakes en laat ze afkoelen
- kleur 3/4 van de marsepein oranje en het andere deel groen
- verdeel het oranje in 7 of meer delen
- rol van elk deel een balletje
- met een stokje of het puntje van een mens maak een kuiltje in elk balletje
- met een smeermes trek zachte lijnen van de kuiltjes naar de onderkant
- neem een klein stukje groen en rol het in een klein worstje, de ene kant dikker dan de andere
- steek het worstje met de dunne kant in het kuiltje van de pompoen
- druk het zachtjes aan zodat het stevig vast zit
















- maak de botercrème en kleur deze groen
- smeer een laagje botercrème op de cupcakes
- zet er een of twee pompoenen op
- rol langere worstjes van de groene marsepein en leg rond de pompoenen als wortels














- vul de spuitzak met grastip met groene botercrème
- spuit gras rond de pompoenen
- om het af te maken verkruimel een donker koekje, bv speculaas en strooi over de botercrème
- zet in de koelkast zodat de botercrème hard kan worden


Grafsteen



Wat heb je nodig: 


  • Chocolade cupcakes
  • Kokosnoot botercrème
  • lichte koekjes
  • gesmolten chocolade of decoreer icing
  • hagelslag
  • groene kleurstof
  • spuitzak met grastip
  • suiker beenderen, optioneel
  • cacao poeder en penseel, optioneel

Hoe maak je ze: 


- maak de cupcakes en laat ze afkoelen
- knip voorzichtig de koekjes in de vorm van een grafsteen











- schrijf er met gesmolten chocolade of met decoreer icing R.I.P op
- dop de penseel in de cacao poeder en ga met het penseel over de grafstenen om deze een vuile/oude uitzicht te geven











- maak de botercrème en kleur deze groen
- smeer een laag botercrème op de cupcakes
- snij met een mes een snee in de cupcake waar de grasteen komt 
- steek er de grafsteen in, diep genoeg zodat deze goed blijft zitten
- bestrooi het gedeelte voor de grafsteen met hagelslag
- leg er de suiker beenderen bij
- vul de spuitzak met grastip met groene botercrème en spuit gras rond de grafsteen














Ziezo, klaar.
Welke cupcake is jullie favoriet? Ik vind de grafsteen de leukste.
Smakelijk en Happy Halloween!

Reacties