Wortel & havermout ontbijt muffins

Ik weet het, ze zien er niet uit. Maar ik beloof je, ze zijn het proberen waart. Hier thuis durfden niemand er van eten door hoe ze eruit zagen. Nadat ik ze geproefd had het ik ze allemaal verplicht om een stukje te proeven en de volgende morgen waren ze allemaal weg. Nog enkele kruimeltjes waren er over. Als je de wortels fijn genoeg raspt zijn ze niet te zien of te proeven in de muffins. Ook al lijken het zware, stevig muffins. De binnenkant is super luchtig, ideaal als ontbijt.

De ingrediënten:

maakt 12

  • 155 gr bloem
  • 200 gr bruine suiker
  • 1/2 thl bakpoeder
  • 1/2 thl bicarbonaat
  • 1/2 thl nootmuskaat, optioneel
  • 1/2 thl zout
  • 160 gr havermout (ik gebruik de Quaker oats express - cassonade, ongeveer 4 zakjes)
  • 60 gr rozijnen, optioneel
  • 40 ml olijf/plantaardige olie
  • 2 kleine eieren
  • 90 ml melk
  • 4 wortels, geraspt is het 180 gr

De bereiding:


- verwarm de oven op 200°C
- spray/vet de muffin pan in
- meng de bloem, suiker, bakpoeder, bicarbonaat, zout en eventueel nootmuskaat
- meng er de havermout en rozijnen bij
- voeg de olie, de eieren, de melk en de wortels bij
- meng tot een geheel
- vul de vormen 3/4 vol
- bak 27-30 minuten 
- laat volledig afkoelen en geniet!



Reacties