Nutella Havermout mug cake

Ja hoor, weer een mug cake! Deze keer de lekkere, luchtige, zoete nutella havermout mug cake. Ik zelf vind havermout niet erg lekker, maar ik was zeer verrast toen ik deze mug cake proefde. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan misschien zonder de nutella. Ik had teveel nutella toegevoegd dus het was zeer zoet en ik proefde niets anders dan nutella. De witte vlekjes in de cake is bloem die niet goed gemengd was.


De ingrediënten:

1 portie, kop van 300 ml

  • 3 lepels melk
  • 1 lepel olijf olie
  • 1 lepel suiker (14 gram)
  • 3 lepels bloem (25 gram)
  • 1 1/2 lepels havermout (8 gram)
  • 2-3 fijn gehakte pecannoten, optioneel
  • 1/4 thl bakpoeder
  • snuifje zout
  • 1/4 thl kaneel, optioneel
  • snuifje nootmuskaat, optioneel
  • 1/4 - 1/2 lepel Nutella of andere hazelnoot pasta

Hoe maak je het:


- in je kop meng de melk, olie en suiker
- meng er goed de bloem bij
- voeg er de havermout, bakpoeder, zout en eventueel pecannoten, kaneel en nootmuskaat bij en meng goed
- lepel er in het midden de nutella in
- verwarm 30 seconde in de microgolf en daarna in keren van 15 seconden tot de bovenkant er droog en 'gebakken' uitziet. Bij mij duurde het 30+45 seconde
- laat 5 minuten afkoelen
- werk eventueel af met een klein lepeltje nutella


Smakelijk.

















Mijn andere mug cakes:

Reacties