Funcakes Fondant: Bright white vs Marshmallow

Vroeger kocht ik altijd een non-merk, goedkope fondant. Maar sinds ik tegenwoordig meer bezig ben met fondant wil ik toch wel een goede kwaliteit en lekkere fondant gebruiken. in die zoektocht kwam ik langs het merk Funcakes. ik heb al eerdere producten van dit merk gekocht en toch altijd tevreden geweest. Daarom wou ik ze eens uittesten.


Bright white

Foto van DLTS.NL
Is te koop voor:
250 gr voor 1.85€
1 kg voor 6.75€ en 5 kg voor 28.95€
Dit was de eerste van de twee fondants die ik getest had. ik heb hem gebruikt voor het maken van decoratie. Ik vond dat het een gladde textuur had , goed kneedbaar was, makkelijk was om te kleuren en niet of zelden kleefde. Ondanks dat sommige decoraties heel dun waren barsten de fondant niet en het droogde wel redelijk snel. Ze droogde niet uit, maar werden harder. De smaak was wel oke. Het was niet lekker maar ook niet slecht. In het algemeen was ik er wel heel tevreden over.

Marshmallow

Foto van DLTS.nl
Is te koop voor:
250 gr voor 1.85€
1 kg voor 6.75€
Na dat ik de Bright White had getest wou ik toch nog iets beter, en zeg nu zelf, 'Marshmallow' klinkt toch heerlijk? ik heb deze fondant gebruikt voor het bedekken van mijn voetbal taart. Zoals de Bright White heeft deze fondant een gladde textuur, goed kneedbaar, makkelijk om te kleuren en kleefde zelfs helemaal niet. De fondant scheurde wel een beetje na het uitrollen, maar dit kan komen omdat ik deze fondant heel dun had uitgerold (250gr in een diameter van 32cm). Deze fondant droogt niet zo snel als de Bright White. De smaak zat wel heel goed. Als je het net in je mond hebt proef je niet veel, maar enkele seconde later schiet de smaak je binnen. Het heeft een zoete smaak en het deed mij denken aan snoepjes. Veel van de marshmallow proef je wel niet. Ondanks dat de fondant lekker zoet is, word de smaak snel te veel. Daarom kan je een combinatie gebruiken van 50/50 met Bright White.

uitslag:

* Gebruik: Beiden zijn makkelijk in gebruik. Voor een cake te bedekken zou ik eerder Marshmallow gebruiken en voor decoraties Bright White

* Textuur: Beiden zijn zacht en goed in gebruik.

* Smaak: 50/50. Bright white heeft niet veel smaak en Marshmallow dan weer te veel. 

op 10 zou ik Bright white een 7/10 geven doordat het af en toe toch wel kleeft en door de smaak.
Marshmallow geef ik een 9/10, enge minpunt is dat het te veel smaak heeft. 

Reacties