Gelukskoekjes

Lekkere en leuke gelukskoekjes met gepersonaliseerde speuren als gift of voor jezelf.

De ingrediënten:
maakt +-17


2 eiwitten
1/2 theelepel vanille extract
1/2 theelepel amandel extract
3 lepels plantaardige olie
60 gr bloem
4 gr maïzena
1/4 theelepel zout
100 gr suiker
15 ml water

- Bereid de spreuken voor. je kan ze zelf schrijven of gewoon online zoeken
- verwarm de oven op 175°C
- klop de eiwitten schuimig en voeg er de olie, vanille en amandel toe en meng
- in een andere kom zeef de bloem, maïzena en de suiker samen, meng er het water bij
- meng beide mengsels samen
- vet je bakplaat lichtjes in
- leg een lepel van het mengsel op de bakplaat en gebruik de lepel om het mengsel te verspreiden in een ronde van ongeveer 10 cm diameter 
- bak 15 min of tot de randen goud bruin zijn
- haal van de bakplaat, draai met de bovenkant naar onder en leg er de spreuk in
- plooi het koekje in de helft en buig de vouw over de rand van een kom of glas

- leg in een muffin of cupcakes vorm zodat ze hun vorm blijven behouden tijdens het afkoelen

ziezo, klaar

Note's: 
Mijn koekjes zien er wat .. niet perfect rond uit. Ik had bakpapier gebruikt en het verspreiden van het mengsel lukte niet goed want het papier bleef maar bewegen en daardoor waren de randen te dun en braken ze na het bakken gewoon af. Ik heb ze te dik gemaakt en te lang gewacht met het plooien daarom hebben de mijne scheurtjes. Ik kreeg ze niet makkelijk van het bakpapier want het bleef er aanhangen. Toen heb ik (te veel) bakspray gebruikt en mijn 3 'rondes' werden 1 koekje. Uiteindelijk, ze zagen er misschien niet perfect uit maar ze waren wel zeer lekker!

Reacties