Review: Cake 'n Party - Cake in a cup


Ik heb een recept online staan voor chocolate mug cake, maar omdat het toch soms lastig is om telkens die droge ingrediënten te moeten afwegen wou ik het nog makkelijker maken dan het al is en kocht ik in de Aveve cake 'n party - cake in a mug. Je kon kiezen uit twee dozen, de ene had twee zakjes mix en een kop, de precieze prijs hiervan kan ik me niet herinneren maar het was ongeveer 7 euro. De tweede doos bestond uit enkel vier zakjes mix, deze was ongeveer 5 euro. Ik had gekozen voor de tweede doos.


Wat is er juist zo makkelijk aan deze mix? 
Je voeg de mix in een kop, voegt er 35ml water aan toe en zet dit in de microgolf op 600w voor 1 minuut. klaar is kees!
                                                   De eerste keer.
Iemand ging mij helpen. Deze persoon ging de doos voorlezen en ik ging het uitvoeren. De doos zei dat je een kop moest gebruiken van 150ml, ik had er een genomen die net iets groter was. Ik goot er de mix in en voegde 150ml water er aan toe (zoals er mij gezegd werd) en mengde goed met een lepel. Zette dit alles in de microgolf 500w (ik heb geen 600w enkel 500 of 800 en dan weer 1000) voor 1 minuut. Biep biep. Er was NIETS gebeurt! Het was even vloeibaar als toen ik hem erin stak. Oke, terug in de microgolf, deze keer op 1000w voor 1:30min. Het mengsel was gerezen en over de kop gelopen. Maar in de kop was er niet veel gebeurt. Het mengsel had nu meer de textuur van pudding, er was niets van cake. De smaak was nu ook weer niet echt spectaculair, er was bijna geen smaak. Terug de microgolf in voor 1:30min. Niets, geen cake! De helft was nog vloeibaar en de andere helft was pudding. Zelfs onderaan de kop was er geen (verbrande) cake.
Poging nummer twee.
Deze keer ging ik het alleen doen. Ik begon eraan met niet al te veel hoop. Voor ik begon ging ik de doos nog eens goed lezen. Ze zouden je toch geen kop laten nemen van 150ml als je er 150ml water aan moet toevoegen terwijl er nog eens een rijsmiddel inzit? Er stond 1 zakje mix met 35ml water... DIT moest je in een kop gieten van 150ml. Mystery solved! Ik heb deze keer dan maar 35ml bij de mix gedaan en 1:20min op 500w gezet. Toen het uit de microgolf kwam zag het er al veeeel beter uit dan de vorige keer. Het had wel nog een extra 10 of 20 seconde in de microgolf gemogen. De smaak was wel oke, persoonlijk niet voor herhaling. èèn zakje mix is ongeveer de helft van mijn chocolate mug cake recept.

Conclusie: Ook al vraagt zelf gemaakte mug cake wat meer werk, het is het toch allemaal waard. Ik geef liever die 5€ uit aan kleine ziplock zakjes zodat ik op voorhand een aantal zakjes kan vullen met de juiste hoeveelheid droge ingrediënten en deze dan later of iemand anders kan dit later gewoon in een kop gieten en de andere ingrediënten toevoegen en je hebt altijd gegarandeerd lekkere mug cake. 

Tip: zet ALTIJD een bordje onder je kop in de microgolf, gewoon voor de zekerheid, eender welke mug cake je maakt. 

Reacties