Appel dip

Dit is een dubbel recept

Hier ben ik weer met een no-bake, super simpel, gemakkelijk, kort en krachtig, lekker receptje.

Ik eet graag eens een appeltje. Meestal snij ik de appel in schijfjes en bedek ze met een mix van suiker en kaneel. Omnomnom gewoon.
Maar na een tijd slaagt dit ook wel eens tegen en wil je gewoon iets nieuws. Waarom geen dip?
Ik ben HELEMAAL geen fan van pindakaas. Wel van pinda's en pindasaus, maar niet van pindakaas. Zeker niet toen ik de overige twee ingrediënten las van deze dip. Het kon er bij mij niet in hoe dit lekker kon zijn. 
Tot mijn verbazing was deze dip zeer lekker!
De yoghurt neemt de scherpe smaak van de pindakaas weg en de honing maakt het zoeter. Niet tè zoet, net perfect.
Zeker eens het proberen waard!



De Ingrediënten:

genoeg voor 1 appel

  • 1 lepel of 30 gram pindakaas
  • 1 lepel of 30 gram yoghurt
  • 1/2 lepel of 15 gram honing

De Bereiding:


- meng alle ingrediënten samen. Zo simpel is het


- lepel of giet dit in een proper kommetje of schaaltje
- (schil en) snij de appels in schijfjes
- giet een scheutje citroensap over alle schijfjes. De citroensap zorgt ervoor dat de schijfjes minder snel bruin worden
- serveer en eet smakelijk!


Ga je dit recept maken? Neem er dan zeker een foto van en tweet het naar @Bakelikeitshot of deel het op facebook.com/bakeitlikeitshot
Of wil je het recept gewoon delen met andere, gebruik dan zeker de 'deel' knopjes bovenaan onder de titel. Alvast heel erg bedankt!

Reacties