Review: Wilton 101 cookie cutters

Ik had mijn oog al een tijdje op deze set. Telkens als ik bij DLTS bestelde vond ik de prijs van €14,95 te duur omdat ik had verwacht dat het een doosje ging zijn van 15x20cm. Toen deze set on sale was voor €11,50 vond ik het toch tijd om deze te bestellen. Ik was in shock toen ik de doos ontving, mijn eerste reactie was: 'waar in hemelsnaam moet ik deze bewaren?'. De doos is maar liefst 23x23cm. Zodat je je het een beetje kan inbeelden, een fles van 1L is net iets groter dan de doos. Nu ik de doos persoonlijk heb gezien is de prijs zeer fair voor wat je krijgt. 

In deze doos vind je wel een cutter voor elke gelegenheid. Van het alfabet tot Halloween tot sport. Hieronder vind u een overzicht van de cutters zoals op de doos staat en zoals ze in het echt zijn.



De cutters zijn volledig gemaakt van plastiek, zelfs het snij gedeelte, dus zeer veilig te gebruiken door kinderen. Toen ik de cutters voor het eerst uit de doos haalde vond ik dat ze nogal fragiel aanvoelde, sommige waren zelfs een beetje gebogen door zo kramp in de doos te zitten. Ik dacht dat ze na een keer gebruiken al kapot zouden gaan. Maar nee hoor, ze zijn best wel heel stevig als je ze gebruikt. Ondanks dat het snij gedeelte uit plastiek bestaat snijden de cutter goed in het deeg. Het deeg blijft niet plakken aan het plastiek en ze zijn zeer makkelijk en snel terug proper te maken. 

Eerst vond ik dat de cutters wat groot waren, tot je er koekjes mee maakt en dan valt het eigenlijk zeer goed mee. De cutters zijn tussen de 7,5 en 11 cm groot. De grote peperkoeken mannetje en vrouwtje zijn 13 cm. Het grootste hart is 10cm en de kleinste 4cm. Het alfabet is 4 cm en de cijfers zijn 5 cm. 

Een minpunt aan deze set is dat alle cutters samen, door elkaar, kramp in dezelfde doos zitten. Het leuke dan weer is dat alle cutters van hetzelfde thema dezelfde kleur hebben, dit maakt het zoeken naar de gewenste cutter weer makkelijker. Zelf ben ik van plan om ze apart volgens thema in zakjes te leggen en zo in een andere, langere doos te bewaren zodat je gewoon het zakje moet pakken met het gewenste thema en je bent ready-to-go. 

Conclusie: 
- De prijs is redelijk voor hetgeen wat je krijgt.
- De cutters zijn volledig van plastiek maar zijn best stevig tijdens gebruik.
- De grote van de cutters is goed, sommige zijn een beetje te groot.

Zeker een aanrader om te kopen

Hieronder vind je foto's van alle cutters volgens thema.

Het alfabet
Cijfers
Valentijn


















Pasen en Lente


Halloween


















Kerst


















Diversen


















Sport


Geometrie


















Dieren


Voertuigen

Reacties